czwartek, 12 czerwca 2014

The Supremes- amerykańskie lejdis lat 60-tych


    Hej! Pewnie wielu z Was zwątpiło w to czy jeszcze kiedykolwiek na naszym blogu pojawi się jakiś post…i dlatego właśnie , żeby Was drodzy czytelnicy uspokoić publikujemy posta! ;) Przyznajemy , że ostatnio ciężko u nas z wolnym czasem, ale mamy nadzieję, że w sezonie wakacyjnym będzie o wiele lepiej ! Po dość długiej przerwie wracamy i to z duża dawką energii! O czym dzisiaj? Będzie muzycznie! Przyjrzymy się  twórczości zespołu The Supremes, a jako, że jestem fanką amerykańskiej muzyki rozrywkowej lat 50 i 60-tych, zespołu tego w moich muzycznych zestawieniach zabraknąć nie mogło! 

   Grupa wokalna The Supremes powstała w 1959 roku w Detroit . W jej początkowym składzie znalazły się Diana Ross, Florence Ballard i  Mary Wilson - co ważne wszystkie pochodzenia afroamerykańskiego. W początkach lat 60.XX wieku popularyzacja czarnoskórych artystów sprzyjała walce o prawa ludności czarnej ( Civil Rights Movement), a muzyczne dokonania pozytywnie wpływały na ich odbiór wśród amerykańskiej (białej ) społeczności. Przez pierwsze pięć lat zespół nie miał na koncie większych osiągnięć. Wzrost zainteresowania i pierwsze sukcesy przyniosły takie kawałki jak : Back in My Arms Again, Where Did Our Love Go,  Baby Love, Come See About Me czy Stop! In the Name of Love. Oprócz rytmicznych utworów, które były mieszanką funku, soulu, popu, swingu postawiono na odpowiedni wizerunek-dzięki temu Afroamerykanie zyskali nowe ‘oblicze’ : […] from 1964 to 1967, the Supremes were the idealized look and sound of the “integrated Negro.” Indeed, the youth of America learned many of its first lessons about racial equality from teen magazines that documented every hyperglamourized move the Supremes made as they went from topping the pop chart to appearances on “The Ed Sullivan Show”. 

  Koniec działalności zespołu przypada na rok 1977 (w latach późniejszych solowa kariera Diany Ross ). Warto wspomnieć ,że dzisiaj piosenki The Supremes pojawiają się w wielu nowych aranżacjach, wykorzystywane są często jako podkłady muzyczne w reklamach telewizyjnych, radiowych czy są obecne na wielu ścieżkach dźwiękowych. I tak oto utwór Baby love już zawsze będzie mi się (niestety)  kojarzył z produktami marki Bobovit, a You Can’t Hurry Love z uciekająca sprzed ołtarza Julią Roberts w filmie Uciekająca panna młoda;)

Zapraszam do słuchania!;) <3 

Where Did Our Love Go



Baby Love



Come See About Me



You Can't Hurry Love


Back In My Arms Again










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz